Potrzebuję samą domenę. Znacie gdzie to wychodzi najtaniej w kolejnych latach, bo pierwszy rok to przeważnie wszędzie jest tanio??
Zmiana alternatora na większy.
Zwiń
X
-
Zmiana alternatora na większy.
Chciałbym poznać waszą opinię na temat alternatora w octavii... w poprzedniej miałem 120A i akumulator 77Ah przy mojej jeździe ładował bez mydła.. teraz mam 90A i taki sam aku już się tak dobrze nie doładowywał dlatego chciałbym zmienić na większy i w przypadku alternatora 120A nie mam pytań bo taki też wychodził z fabryki - zastanawiam się nad alternatorem 140A.. który szedł w serii szedł ale w O2 :diabelski_usmiech Co myślicie?VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
-
-
Ja bym jednak pomierzl jakimi pradami ladowany jest aku. Nie jestem przekonany czy taki wiekszy altek bedzie ladowal mocniej czy szybciej. Istota ladowania aku wynika z osiaganego napiecia oraz z wyliczen z prawa ohma. Wielkosc altka nie ma tu nic do tego= np prawie nic do tego. Ten parametr jest parametrem pradu maksymalnego to tak jak maksymalne obroty czy maksymalna moc. Nie znacyz ze masz to zawsze w kazdej sytuacji.
Poza tym podaj moze jakiego auta dotyczy sprawa bo raczej nie O1 z silnikiem ASZ bo tam raczej altek 90 A nie mial prawa wystepowac.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
wesol, generalnie mam trochę prądożernych urządzeń w aucie i tylko dlatego przyszła mi taka myśl do głowy. Dlaczego pytam? a no dlatego, że kupiłem ten samochód z akumulatorem 77Ah.. nie jakimś starociem, przy każdym paleniu nie ważne czy mróz czy +15 napięcie spadało (abs się zaświecał). Myślałem, że to już kuleje rozrusznik ale na próbę przełożyłem aku z innego auta 72Ah (Ma już z 5 lat ) i problem spadków napięcia jak ręką odjął. Nie sprawdzałem jaki ma być "fabrycznie" w ASZ...VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Generalnie nie ma znaczenia czy masz aku 60Ah czy 80 Ah do takich objawów co podajesz. Owszme mzoesz zapodac altek duzo mocniejszy nawet i taki jakis zaadoptowac od czegos innego np 250 A czy 350A. To jednak nie powinno za bardzo przyspieszyc ladowania akumulatora. Tak czy siak jak mierzylem kiedys to po odaleniu auta utrata łądunku z aku jest oddawana przez altek w czasie okolo 15 minut. Tu duze znaczenie ma tez to ze mozna faktcnzie powlaczac rozne rozniaste odbiorniki a w tdi przez 2.5 minuty swieczki grzeja jeszcze a to glowny odbiornik pradu. Pozniej jesli masz dogrzewacz w postaci tych trzech swieczek żarowych w króćcu wodnym. Akumualtor tak czy siak nie jest dobrze taktowac mega duzym pradem czyli ladowanie pradem powiedzmy 20 czy 30 amper to nic zdrowego i ile ten aku taki prad przyjmie. Podepnij sobie miernik pod kabelek na akumulatorze i sprawdz jaki prad idzie to sei zdziwisz ze wcale nie jakies 50 amper czy cos w tym stylu a zaraz po odpaleniu jest parenscie amper a za kilka minut juz 7-8 amper a po 10-15 minutach jest tylko 3 ampery. W golfie ASZ mam altek 120A i taki sam w sharanie a akuwymienielm jakies pol roku temu w golfinie i dalem 74 Ah a w shranie mam 95Ah.
A jeszcze ci cos napisze. Koledzy maja hurtownie aku i kiedys mi mowili ze w jednym pobliskiem sklepie motoryzacyjnym mozna bylo kiedys dostac jakies regulatory napeicia ze szczotkami do tych altkow boscha do vagów m.inni. co to odrobine zawyzaly napiecie. Ponoc byly super dla taksiarzy i takich co sie kreco wkoło komina. Z tym ze nie potrafili mi podac producenta tych zamiennikow regulatorów. Tu bys tez tym coneico ugral.
Po mojemu to wez sobie w aucie kebel od altka do aku sprawdz poczysc styki, dobrze dokrec i tak samo z masą zrób do karoserii. Slupki akumualtora poczysc i kelmy takze. Czasami dobrz ejest tez zacisnac odrobine klemy na kabalch bo tam tez potrafi sie "gubić" prąd.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolPo mojemu to wez sobie w aucie kebel od altka do aku sprawdz poczysc styki, dobrze dokrec i tak samo z masą zrób do karoserii. Slupki akumualtora poczysc i kelmy takze. Czasami dobrz ejest tez zacisnac odrobine klemy na kabalch bo tam tez potrafi sie "gubić" prąd.
Czyli sugerujesz... że mój aku jest już kiepskawy? Generalnie etka podaje 90/120A..VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Etka rozne rzeczy pokazuje. ale nie widzialem jeszcze ASZ'a by mial altek 90 amperowy. Chyba musialby byc to totalny golas, be zelektryki i chyba nawet bez klimy co raczje chyba nie jes praktycznie mozliwe by ktos takie autko sobie wybral w salonie.
Aku jest wielce prawdpodobne ze jest lichawe. Tez jeszcze czyba ze 4 miesiace temu mialem centre plus w sharanie 74Ah ktora miala cos kolo 4 -4.5 lat. I jak dotarlem do Gdnska na chipowanie cyzli wykonalem w jadna strone cos kolo 330 km to akumualtor tam zdechł po zaledwie postoju na hamowni gdzies ze 10-15 minut jak Rob a to odsysal soft a to wgrywał. Tak bywa niestety.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
wesol, ale nikt nie chce ładować 200A Generalnie jak np. jadę gdzie to potrafię podpiąć 3 urządzenia na rozdzielaczu z zapalniczki + np. w nocy światła + dość prądożerne CA.. no i się zbiera... Zobaczę, może zrobię swapa na 120A.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
watpie by ktokowliek na zapalniczce wysysal jakies wielkie ilosci amper. Mozesz dawac wiekszy ale mysle ze raczje trzeba byloby sie skupic czy ten aktualny nie ma jakiegos defektu ewentualnie to ze robisz male dystanse. JEsli robisz odcinki po 5-10 km to tu nie pomoże altek nawet 200 amperowy tak jak pisalem. Mozna sobie porobic jakies proby obciazeniowe i na taki altrku 90A na obrotach moze nei jalowych ale przynajmniej 2000 prad jaki jest w stanie podac to okolo 50 amper. Z latka 120 amperowego przy tych samych obortach nie wykrzesasz 80 czy 90 amper. Zapomnij o tym. Roznica bedzie znikoma moze ze 5 amper a moze nawet nie. Takie prady jakie podaje producent na obudowie to sa do wycisniecia ale przy obr silnika w okolicy 4000 obr i tu tez raczje nei wroze zeby taki altek mogl te 120 amper produkowac przez godizne czy dwie. Poprostu pójdzie z dymem.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
wesol, obecna sytuacja jest już ok na założonym akumulatorze 72Ah gdzie fabrycznie wszedł 70Ah, i generalnie większość ludzi nawet na starym aku by problemu nie widziała ale mnie kuło w oczy jak za każdym razem przy odpalaniu świecił się abs czyli napięcie spadało poniżej 10V - nie dziwi mnie to na mrozach czy nawet co jakiś tam czas przy normalnej pogodzie ale za każdym razem już mnie to denerwowało chociaż silnik zapalał ok.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zdrowy akumulator przy odpaleniu nie ma mniej jak 10 V. Taki nowy ma nawet 11 V przy kreceniu rozrusznikiem. Jek jest 9.5V przy kreceniu to aku szmlec lub niedoladowany. Akumulaotry najeloej wstawiac najwieksze jakie sie da i najlepiej dac taki jakis taki nie wysrubowany tylko ze sredniej kategorii lecz duzy czyli np 80 czy 90 Ah. Lpszy bedzie aku 80-85 Ah z pradem 800A jak jakis futura itp 72 czy 74 tez z pradem 800A. Dluzej taki posluzy.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
Komentarz